Monday, December 22, 2008

Sunway pyramid dan krismas

Sambungan dari lawatan ke sunway semalam. Semasa di Sunway pyramid semalam, aku rasa seperti berjalan di UK (terkenang masa belajar dulu). Mana taknya , Tahap pemakaian para pengunjungnya ...alahai..... memang menggugat keimanan. Entahlah, Alhamdulillah, aku pun tak tahu macam mana tiba2 Allah bagi hidayah untuk aku menjaga pandangan mataku. Tapi bayangkan, agak payah untuk melarikan mata dari pandangan yang harus di jaga. Tapi Alhamdulillah setiap pandangan yang tidak wajar tapi di haruskan syara' (sekadar memandang dalam keadaan perlu sahaja (yerlah kalau tak nak berjalan macam mana, sekadar kali pertama atau tidak sengaja) mampu mentarbiahkan hati ini dan hati ini merasa ni'mat iman. Benarlah, jika kita menjaga pandangan, nescaya Allah akan mengurniakan keni'matan iman dalam hati. Ya Allah, perasaan itu bukanlah menjadi kebiasaan aku. Iman aku banyak saat turunnya berbanding ketika ia naik. Ya Allah Ampunilah dosa2ku, engkau cabutlah nyawaku di saat engkau ridha padaku. Engkau mudahkanlah sakaratku. Jadikanlah kuburku adalah merupakan salah satu taman2 syurga dan bukannya lubang-lubang neraka. Ya Allah mudahkanlah hari mahsyar buatku, mizanku. Jadikanlah aku ashabul yamin. Mudahkanlah aku melintas titian sirat mu. Amin.... ya Rabal alamin..

No comments:

Post a Comment