Thursday, December 11, 2008

Matinya seekor lotong (sejenis kera)

Hari nih, dengan tidak sengaja aku terlanggar seekor lotong di jalan kuala krai - gua musang. Kalau tidak silap aku, kepala lotong itu terputus dan mati serta merta. Aku tidak sengaja, aku betul2 tidak nampak yang lotong itu akan melintas jalan.

Aku betul2 rasa bersalah. Hati aku sebak mengenangkan nasib si lotong itu. Hati aku bertambah sayu apabila mengenang saat kematianku sendiri. Sekurang2 nya si lotong itu mati dan di akhirat besok, dia tidak perlu berhadapan dengan Allah azzawajalla. Dia tidak perlu berdepan dengan azab kubur, Mahsyar, hisab, mizan mahupun titian Sirat. Kaki, tangan dan anggota lain tidak di minta menjadi saksi kepada kekejaman dan kezaliman diri. Dosa dan pahala tidak di hitung.

Semoga Allah merahmati aku, isteriku, anak2ku, kaum keluarga kami, kaum kerabat kami, sahabat handai kami, org2 yang kami kenal, para pembaca blog ini dan seluruh umat nabi Muhammad S.A.W. dan melindungi kita semua dari murka Nya. Amin.

No comments:

Post a Comment