Tuesday, December 23, 2008

Imam mahdi

Hari nih aku surf internet untuk mencari sedikit info tentang imam mahdi. Agak rancang perbincangan tentang imam mahdi. Ada dari sudut sunni, syiah dan fahaman2 salah. Tapi yang menariknya ada juga dibincangkan tarikh kelahiran dan juga pengisytiharan kewujudannya. Ada juga yang mengeluarkan teorinya yang dia dilahirkan di Malaysia dan berketurunan darah campuran melayu dan arab (ish ish ish boleh cayaker?). Tapi yang agak menariknya ada beberapa sumber dari internet (termasuk dari website Harun yahya) dan yang aku dengar mengatakan bahwa Imam Mahdi telah pun wujud di bumi ini. Hanya menunggu masa yang ditetapkan oleh Allah untuk mengisytiharkan dirinya. Banyak juga website yang membuat ramalan yang pengisytiharan itu pada 2012. Wallahua'lam. Aku tak kisah. bila imam mahdi muncul bagi aku (untuk aku) tidak penting. Yang penting ialah adakah bagaimana hubungan kita dengan Allah. Jika dia muncul , pastinya kita akan bersamanya dan berdiri teguh kalau kita mempunyai hubungan baik dengan Allah. Jika sebaliknya, pastilah kita menjadi puak penentangnya (nauzubillahi min zalik). Dan juga yang lebih penting , mampukah aku untuk menangkis segala cubaan dan dugaan yang mendatang terutamanya si laknat Dajal? sebab tu aku tidak kisah bila Imam Mahdi muncul. Yang penting adalah hubungan aku dengan Allah.

Ya Allah engkau teguhkanlah Imanku . Engkau lindungilah aku dari pujukan nafsu, syaitan dan jugaan cubaan si dajal. ANdai kata Imam Mahdi muncul di saat aku masih hidup, Engkau jadikanlah aku sebagai pengikut setianya , yang senantiasa bersamanya menegakkan agama mu di muka bumi ini sama ada sehingga aku gugur syahid atau aku mencapai kemenangan bersama Imam Mahdi... Amin Ya Allah

No comments:

Post a Comment