Monday, January 5, 2009

Hanyut

Semenjak dua menjak nih bila isteri aku balik ke kelantan (sebab aku tengah belajar di lembah klang dan dia bekerja di Kelantan), aku menjadi agak hanyut. Sembahyang jemaah dah lama tinggal. Dulu masa kat Kelantan, bukan main lagi bersemangat. Bila balik ke sini, Aku teruskan tapi dengan isteri saja. Tapi bila dia dah balik ke Kelantan, entahlah aku balik pada asal. Bangun lambat, sembahyang pun di akhir waktu. Kemanisan solat pun dah hilang. Hari ni, aku dah start nak fokus balik study aku. So the best way ialah aku betulkan balik hubungan dengan Allah. Alhamdulillah, hari nih dapat puasa sunat isnin dan solat isyak di masjid. InsyaAllah esok akan ku teruskan lagi bagi menyempurnakan sabdaan nabi tentang puasa 10 muharram yang baginda berhajat agar umatnya bukan sahaja berpuasa 10 muharram tetapi juga 9 muharram. Dan InsyaAllah aku cuba untuk meningkatkan solat berjemaah di masjid.... btw. nih link utk fadhilat puasa 10 muharram

No comments:

Post a Comment