Wednesday, August 26, 2009

Petua mencari malam lailatul qadar 2

Sebenarnya petua di bawah aku dapat dari satu e mail. Material berkaitan dengan email itu sebenarnya aku pernah dapat dalam 4 tahun lepas. Setiap ramadhan aku akan bukak dan sebarkan kepada kawan2. Tahun nih belum sempat aku e mail, dah ada org yg e mailkan.

Tahun lepas aku pass kat sorg ustaz, tapi bukan dalam bentuk e mail, tapi dalam bentuk sms bersandarkan kepada maklumat dalam e mail tuh. Ustaz tuh terus pancung aku heheheheh (dengan cara melawak) yg lailatul qadar nih bukan ada formula matematik. Tapi 2 3 hari lepas tuh , dia sms aku yg dia cam confirm yg petua tuh tepat. Aku call dan tanya detail camner dia tahu .Dia cakap yg dia merasa kelainan dari fizikal dan spiritual pada malam tersebut. Tambahan pula ia disokong dengan pengalaman sahabat baik dia , seorang perempuan (mrs x) pada malam tersebut. Mrs X telah menerima banyak dugaan dari Allah. Pada malam tersebut mrs X telah bangun utk qiamullail dan Allah telah membuka sedikit hijab menandakan malam lailatul qadar dengan suasana dalam bilik telah diselubungi wap2 seperti kabus dan suasana suhu pada bilik tersebut amat menyenangkan.... Masya Allah. Ustaz nih memang seorang ustaz yang banyak amalan , sebab dalam satu kursus aku sebilik dengan dia, dan dia memang seorang yang rajin sembahyang berjemaah dan beristiqamah qiamullail.

Bukanlah aku nak menegaskan yg petua tuh betul .... terutamanya ia tidak bersumberkan al quran dan hadis (kecuali pada pengenalan) , malah sumber rujukan pun tidak disertakan dalam e mail tersebut. Peristiwa di atas tadi tuh pun mungkin sekadar kebetulan.... jadi petua di bawah adalah sekadar petua..... so kepada semua sahabat...... jangan terlalu meyakini, jadikanlah ia sekadar satu penggerak kepada kerajinan beribadat.

1 comment:

  1. Salam,

    Wow! Baik punya petua dok ada ar.. jadi aku akan buat persiapan utk menemuinye... Itu pun jika Allah SWT mengizinkan aku menemuinye tahun ni, jika tak, aku harus terus beristigfar krn masih banyak lagi dosa2 ku yang masih belum terampunkan huhuhuuu...

    ReplyDelete